Odpověď pro všechny, kteří potřebují "malé a jednoduché" internetové stránky

Krok 1.

Rád bych Vám na úvod položil otázku: opravdu potřebujete webovky?

Nespěchejte prosím s odpovědí. Není to triviální otázka. Váže se k ní pár dalších:
  • Jaký má být cíl Vašich stránek?
  • Koho přesně chcete oslovit, případně s kým chcete komunikovat? Umíte vymezit a popsat vaší cílovou skupinu?
  • Co chcete, aby lidi z Vaší cílové skupiny na Vašich stránkách udělali? Objednali něco? Co přesně? Zaregistrovali se někam? Kam?

V případě, že nemáte jasno s odpovědí a zároveň máte čas na hraní si

CENNÁ RADA ZDARMA č. 1

doporučuji vyzkoušet 2 služby, kde můžete založit své stránky zcela zdarma v celkem dobré kvalitě
Tato stejná rada platí pro ty z Vás, kteří máte jasno s odpovědí na úvodní otázky a chcete si pořídit stránky velmi levně.

Stačí-li Vám první jednoduchá rada, dál už číst nemusíte, případně se můžete vrátit později, až to nejjednodušší řešení začne být příliš těsné.

Krok 2.

V případě, že jste pokročili dál se čtením, pravděpodobně připouštíte, že celá věc může být trochu složitější, než se zdála na první pohled.

Prozradím Vám něco z pohledu odborníka (webmastera, web designera, web vývojáře, marketéra). Na chvilku se ocitnete v jeho kůži. Co myslíte, že uslyší ve frázi "chci něco malého a jednoduchého"?

Uslyší tam:
  • chci něco levného, nechci za to příliš platit
  • webovky pro mně nejsou důležité
  • vůbec tomu nerozumím
  • nemám na to čas, nechci tomu věnovat svůj čas
Takový klient (a je jich většina ) je obvykle rizikový, a to z jednoduchého důvodu - odborník stráví minimálně 50% času při tvorbě webovek komunikací s klientem:
  • vyjasnění zadání. Které stránky mají být součástí webu?
  • požadavky na design
  • vzdělávání klienta, vysvětlení důležitých pojmů
  • příprava textů
  • výběr terminologie jak pro návštěvníky stránek, tak pro vyhledávače
  • dodatečné úpravy, změny a korektury
  • opravy chyb
Proč je takový klient rizikový? Protože komunikace s ním může být VELMI časově náročná a vysilující. Celkový výsledek? Špatný. Těch málo vydělaných peněz nakonec nestojí za to úsilí.

Dobří zkušení odborníci si klienty vybírají (zapomeňte na "můj zákazník - můj pán", v IT to neplatí)

Pro všechny je výhodnější, když je výsledný web úspěšný:
  • klient je spokojený, vydělává, tzn. může utrácet další peníze, aby své stránky dál vyvíjel
  • odborník je hrdý na své dílo a odkazuje na něj další zájemce
  • klient šíří pozitivní reference o svém dodavateli

V případě, že jsem Vás nepřesvědčil a stále si myslíte, že Vám stačí něco malého a jednoduchého

CENNÁ RADA ZDARMA č.2

Najděte si polo-odborníka, který si hraje s webem v rámci svých koníčků nebo malého přivýdělku. Může to být např.syn Vaší starší sestry, nebo student střední školy od vedle. Jestliže nikoho takového neznáte, doporučuji se podívat na www.webtrh.cz . Můžete tam umístit svůj inzerát, či případně rovnou oslovit někoho, kdo potřebné služby nabízí.

Rozšířenou variantou řešení, kterou nabízí polo-odborníci, je instalace tzv. open source CMS na levný hosting. Řeč je o CMS jako Joomla, Wordpress apod. Toto řešení může být v mnoha případech rychlé a efektivní, hlavně díky
  • jednoduché a rychlé instalaci
  • velkému množství bezplatných nebo levných šablon vzhledu
  • velkému množství doplňků
Má však i své nevýhody:
  • nutnost pravidelných updatů instalovaných CMS, v opačném případě se nevyhnete značným bezpečnostním rizikům
  • problematické řešení nestandardních požadavků
  • vysoká zátěž při vyšší návštěvnosti
  • některé doplňky jsou méně kvalitní. Projevují se tím, že vytváří dodatečná bezpečnostní rizika a nadměrně zatěžují server
  • levný hosting může být nestabilní, mít delší dobu načítání stránek a horší kvalitu servisu

Krok 3.

Předpokládám, že v čtení pokračují už pouze ti, kdo chtějí, aby jim jejich stránky něco přinesly a jsou ochotní
  • věnovat trochu více svého času marketingu na internetu
  • zaplatit přiměřenou částku za smysluplnou službu

I když se bavíme o jednoduchých stránkách, budete potřebovat minimálně
  1. Nechat vytvořit design stránek, případně koupit hotovou šablonu a uzpůsobit ji (vyměnit fotky, přidat další části, odstranit zbytečnosti)
  2. Nakódovat - převést grafický návrh do HTML
  3. Zaregistrovat doménové jméno
  4. Zajistit hosting - místo, kam stránky na internetu umístíte. Spolehlivý, rychlý
  5. Vybrat a použít redakční systém, pomocí kterého můžete stránky samostatně měnit - updatovat.

U toho všeho je dobré mít někoho, kdo věcem rozumí, a kdo Vám ochotně poradí nebo sám udělá co je potřeba. Je fér tomu člověku pak za jeho práci a čas zaplatit.

Moje nabídka
Nabízím řešení pro jednoduché stránky v bodech č.3, 4 a 5.
Nejsem odborník na body č.1 a 2, ale v rámci komplexní péče je pro Vás můžu obstarat jedním ze dvou způsobů
  • levné ale dobré řešení - najít a použít hotovou kvalitní šablonu na
    www.templatemonster.com, www.smartertemplates.com nebo dokonce zdarma na
    www.freewebsitetemplates.com, www.oswd.org aj.
  • dražší řešení - výroba unikátního designu a nakódování stránek odborníky, se kterými spolupracuji. Cena se odvíjí od rozsahu stránek. Počítejte však s tím, že začíná od 10 000 Kč pro ty nejjednodušší stránky
Více o nabídce - na stránce nishkam.tady.info/tadycms

Ideální stav:
  • víte proč si chcete pořídit své internetové stránky, znáte jejich cíl
  • máte už vymezenou svoji cílovou skupinu
  • znáte chování své cílové skupiny, např. co hledají na google a seznamu, jaká klíčová slova a slovní spojení přitom používají
  • máte jasné požadavky na design, víte jakým dojmem mají vaše stránky působit na vaši cílovou skupinu, případně máte vybrané příklady hotových stránek, které se Vám líbí
  • rozmysleli jste strukturu Vašeho webu a navigace, víte jaké stránky bude obsahovat
  • máte připravený hrubý návrh textového obsahu a jste připraveni vnést korektury podle analýzy návštěvnosti a konzultací s odborníkem
Výše popsaný stav je ideální, a ten nastává málokdy. Většinou se jako zájemce o stránky musíte k tomuto stavu dopracovat. Čím rychleji se dopracujete, tím lepší budete mít stránky a tím více získáte jejich provozováním.

Několik cenných doporučení na závěr
  1. Nehledejte technika, který vykoná práci přesně dle Vašeho zadání, vyfakturuje Vám hodiny s tím strávené a za měsíc si na Vás ani nevzpomene. Najděte si dobrého odborníka, který má zkušenosti s provozem stránek a hlubší vědomosti v oboru internetového marketingu. Pomůže Vám s rozjezdem Vašich stránek, a také od něj dostanete potřebná doporučení a konzultace. Poradí Vám co na internetu funguje a co nikoliv.
  2. Počítejte s většími výdaji, než jste si původně mysleli
  3. Počítejte s tím, že Vám příprava stránek zabere více času, než jste si původně mysleli. Postupně k Vám budou přicházet nové vědomosti, které budou vyžadovat Váš čas a pozornost. Například výběr vhodného dodavatele, analýza klíčových slov, optimalizace pro vyhledávače, copywriting nebo jak psát texty pro web, PPC reklama ve vyhledávačích, analýza statistik návštěvnosti, měření a zvýšení konverzního poměru stránek.
  4. Najděte úspěšné funkční stránky a kontakt na jejich tvůrce. Oslovte ho/ji a zjistěte, co a za jakou cenu Vám může nabídnout
  5. Žádejte přístup ke statistikám návštěvnosti Vašich stránek
  6. Žádejte měřitelné výsledky podle stanovených cílů
A je to :)

Jestliže potřebujete více informací
Nabídka č.2: kontaktujte mě pro konzultace a poradenství v oblasti internetového marketingu v rozsahu 3 hodin za cenu 2000,- Kč bez DPH 

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

zajímavý rezervační systém jako doplněk k webnode nebo k estrankam je
www.supersaas.cz
dá se to přidat přes API k wordpressu nebo drupalu.

Anonymní řekl(a)...

pěkně sepsané :)
korektury:
Krok 2. "jednoduché a rychlé instalací"
Krok 3.
"Je fér tomu člověku pak za jeho prací a čas zaplatit."
Moje nabídka "Nabízím řešení...Nejsem odborník...pro Vás můžeme obstarat.."
PK

Nishkam řekl(a)...

dekuji za korektury :)